دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مشعل روغن چگونه کار می کند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که کوره روغن مشعل شما چگونه کار می کند؟ این ممکن است در مکالمه یکشنبه عید پاک شما مطرح نشود ، اما وقتی ما فصل گرما را ترک می کنیم و وارد ماه های گرم می شویم ، باید به آن فکر کنیم. قبل از اطلاع از آن ، ما به فصل گرما باز خواهیم گشت و هرچه اطلاعات بیشتری در مورد سیستم خود داشته باشید ، آمادگی بهتری خواهید داشت.

مشعل روغن چگونه کار می کند؟


اگر کوره سوخت روغن مشعل دارید ، این واحد به مخزنی متصل می شود که روغن را به کوره تغذیه می کند ، جایی که معمولاً پمپ آن را با هوا مخلوط می کند و از طریق نازلی که روغن را به یک غبار ریز تبدیل می کند مجبور می شود. سپس غبار به محفظه احتراق تزریق می شود و در آنجا آتش می گیرد تا بسته به نوع سیستم شما هوا یا آب را گرم کند.

اگر سیستم هوای اجباری دارید ، واحد هوای گرم را از طریق مجاری خارج کرده و از طریق دریچه ها خارج می کند تا خانه شما گرم شود. اگر سیستم مبتنی بر آب دارید ، این کار با تولید بخار یا آب جوش انجام می شود که از طریق لوله ها عبور می کند و از طریق رادیاتور یا گاهی اوقات تخته های گرمایی شما گرما را منتشر می کند.

این سیستم همچنین دارای یک لوله انتشار برای دفع زباله های تولید شده در هنگام احتراق سوخت مشعل است. میزان تولید گازهای گلخانه ای معمولاً از طریق یک دودکش عبور می کند ، از دودکش بالا رفته و از آن خارج می شود.

اسمیت پروپان و روغن


با ترک سیستم گرمایشی ، نگهداری سیستم را به خاطر بسپارید. با گذشت زمان ، سیستم های پروپان و روغن شما به فرسودگی نیاز دارند. حداقل یک بار در سال بیرون آمدن یک تکنسین اطمینان حاصل می کند که سیستم شما در بالاترین بازده کار می کند و از خرابی های عمده در اواسط زمستان جلوگیری می کند.

چگونه یک مشعل پروپان کار می کند و سایر حقایق پروپان


استفاده از مشعل پروپان
پروپان از تانک به مشعل

مشعل پروپان به عنوان یک مایع صرفاً برای راحتی حمل می شود. برای اتصال مخزن به کوره ، انتهای لوله ای که منجر به سوختگی می شود به طور محکم بر روی دهانه نخ مخزن پیچ می شود. هنگامی که این اتصال ایمن شد ، شیر بالایی مخزن در خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده می شود ، فضای داخلی فشار بالا مخزن را در معرض فضای داخلی فشار لوله قرار می دهد.

با یکسان شدن فشار ، مقداری از پروپان مشعل مایع تبخیر شده و لوله را پر می کند. در همین حال ، طرف مشعل لوله دارای یک شیر مخصوص است که مانع از خروج این گاز تازه تبخیر شده می شود. این شیر مخصوص توسط یک صفحه در جلوی گریل کنترل می شود و به کاربر اجازه می دهد مقدار پروپان را تعیین کند ، که این باعث تعیین مقاومت شعله می شود.

خاموش کردن مشعل

برای خاموش کردن مشعل ، کاربر به سادگی شماره گیری را به “خاموش” تبدیل می کند. با این کار جریان پروپان مشعل کاملاً متوقف می شود و باعث خاموش شدن شعله های آتش می شود. دوباره روشن کردن جریان گاز باعث شعله ور شدن مجدد شعله های آتش نخواهد شد. دریچه های خود را محکم ببندید تا پروپان نشت نکند.

پروپان مشعل چیست و از کجا آمده است؟


پروپان مشعل یک سوخت همه کاره است که برای گرم کردن خانه ها ، گرم کردن آب ، پخت و پز ، خشک کردن لباس ، سوخت شومینه های گاز و به عنوان سوخت جایگزین برای وسایل نقلیه استفاده می شود.

پروپان مشعل به طور طبیعی در فشار اتمسفر به صورت گازی ظاهر می شود اما اگر تحت فشار متوسط ​​افزایش یابد می تواند مایع شود. این ماده به شکل مایع فشرده شده ذخیره و حمل می شود ، اما با باز کردن یک دریچه برای آزاد سازی پروپان از یک ظرف ذخیره فشار ، در یک گاز بخار مشعل گازی استفاده می شود. به بیان ساده ، پروپان مشعل همیشه تا زمانی که مورد استفاده قرار نگیرد ، مایع است.

اگرچه پروپان مشعل غیر سمی و بدون بو است ، اما بوی مشخصی به آن اضافه می شود تا بتوان گاز را به راحتی تشخیص داد. پروپان مشعل به این دلیل است که به خاطر خود تولید نمی شود ، بلکه محصول جانبی دو فرآیند دیگر است ، پردازش گاز طبیعی و تصفیه نفت.

مشاهده لیست قیمت انواع مشعل لینک روبرو : مشعل