دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مشعل چیست و چگونه کار میکند؟

احتراق ، اجزای قابل احتراق در سوخت با اکسیژن حاصل از واکنش شیمیایی است آزاد شدن گرما. مشعل و احتراق دو اصطلاحی هستند که نمی توانند از یکدیگر جدا شوند.

همانطور که می دانید گرما یک منبع انرژی است. وقتی سوخت با اکسیژن واکنش می دهد ، احتراق صورت می گیرد و انرژی گرما و نور آزاد می شود. هدف اصلی گرم شدن پس از تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی گرمایی است. این نوعی انرژی است که در بسیاری از مناطق از گرمایش ، تغذیه و تولید به آن نیاز داریم.

اساسی ترین محصول بین سوزاندن آزاد و سوزش کنترل شده مشعل ها هستند. با مخلوط کردن سوخت با هوا با نرخ مطلوب ، Burner کاملاً کنترل می شود. این دستگاهی است که اجازه می دهد آن را بسوزانید

فرآیند احتراق با واکنش با کربن ، هیدروژن و اکسیژن گوگرد موجود در سوخت صورت می گیرد. در نتیجه هیدروکربن ها و بخار آب آشکار می شود. نتیجه حاصل از احتراق سوخت های مایع به رنگ زرد روشن تشکیل شده و دارای خاصیت تابشی بسیار بالایی است. علت میزان هیدروژن داخل سوخت های گازی بیش از ترکیبات مایع و زغال سنگ در بخار آب رخ می دهد.

مشعل چگونه کار می کند؟


وقتی می پرسیم مشعل چیست؟ مشعل هایی که سوخت را کنترل می کنند و گرما را به صورت همگن به کانال صحیح منتقل می کنند ، با محفظه احتراق انجام می شوند. انرژی گرمایی تولید شده توسط شعله با استفاده از محفظه احتراق به محلی که انرژی مورد نیاز است منتقل می شود.

موتور مشعل گازی توسط انرژی الکتریکی تأمین می شود تا فن مورد استفاده برای تغذیه هوای احتراق به مشعل را کار کند. موتور موجود در مشعل های سوخت مایع نیز سوخت را به پمپ روغن منتقل می کند و سوخت مایع با فشار بالا به نازل سوخت منتقل می شود.

سوخت با استفاده از شیرهای برقی و تنظیم کننده در مشعل های گازی کنترل می شود. ترانسفورماتور ولتاژ بالا ، که جرقه مورد نیاز برای اولین احتراق را ایجاد می کند ، با انرژی الکتریکی نیز بازی می کند.

با وارد شدن سوخت از خط سوخت به سر اشتعال ، هوایی که با کمک فن در بدنه اصلی مشعل به سر احتراق دمیده می شود از طریق سیستم تلاطم خاص به صورت همگن مخلوط می شود و احتراق صورت می گیرد.

یک رله کنترل احتراق الکترونیکی پیش از جارو کردن ، زمان اشتعال ، کنترل شعله ، میزان سوخت ، خاموش یا عملکرد تدریجی یا متناسب مشعل را با اطمینان و در زمان و مراحل مناسب کنترل می کند.

با کنترل مخلوط های سوخت و هوا ، با انجام تنظیمات حساس با تجهیزات روی مشعل گاز سوز ، برای اطمینان از احتراق ایمن و کارآمد ، بهره وری بهینه از مخلوط توسط سرویس های فنی بدست می آید.

پیشرفت های الکترونیکی در کنترل سوزش ، تولید تجهیزات جدید و مخلوط های سوخت سوخت در یک سطح مطلوب در نتیجه سیستم تلاطم Uret ، باعث کاهش سطح انتشار گازهای خروجی به حداقل و مقدار گرمای تولید شده بسیار بهبود یافته است.

کلمه Burner از زبان Franch به زبان ما می آید و دارای ترکیبات بزرگی است. این واژه Burner در زبان انگلیسی ، Brenner در زبان آلمانی و Bruleur در زبان Franch نامگذاری شده است.

انواع مشعل


مناسب تر این است که کلمه سوزاندن را در کلاس های مختلف با در نظر گرفتن معنی و مشخصات فنی مشعل دسته بندی کنید.

مشاهده لیست قیمت انواع مشعل در لینک روبرو : مشعلبرچسب‌ها: مشعل گازیمشعل ایران رادیاتورقیمت مشعل گازیمشعلمشعل گازوئیلی+ نوشته شده در یکشنبه هجدهم آبان ۱۳۹۹ ساعت 9:29 توسط بامین تهویه  | نظر بدهيد

چگونه آبگرمکن خود را حفظ کنیم؟

به راحتی می توان آبگرمکن خود را مسلم دانست – تا زمانی که از کار بیفتد و زیر دوش آب سرد قرار بگیرید. از آن بدتر ، ممکن است از کار بیفتد و شما در آخر آب با کف زمین مواجه شوید. خوشبختانه آبگرمکن گرم به توجه زیادی احتیاج ندارد ، اما تخلیه منظم آن می تواند به کارایی موثر آن کمک کند. این نکات را برای نگهداری آبگرمکن خود در نظر بگیرید.

چرا تخلیه آبگرمکن مهم است؟


آبگرمکن به عنوان بخشی از نگهداری منظم ، باید به درستی تخلیه شود. The Family Handyman می گوید: با گذشت زمان ، رسوبات در ته دیگ بخار جمع می شود که می تواند منجر به گرفتگی شود. تخلیه یک آبگرمکن به دفع این رسوب کمک می کند ، که معمولاً از مواد معدنی و بقایای دیگر تشکیل شده است ، که ممکن است باعث سو mal عملکرد آن شود. اگر آبگرمکن برقی خود را به درستی نگهداری نکنید ، ممکن است کارآمد کار نکند یا به راحتی کار را متوقف کند.

چگونه آبگرمکن را تخلیه می کنید؟


شبکه DIY مراحل زیر را در مورد نحوه تخلیه آبگرمکن پیشنهاد می کند. (برای اطلاعات خاص در مورد بخاری آب ، حتما کتابچه راهنمای مالک آن را بخوانید.) اگر از انجام این نوع نگهداری در بخاری آب خود ناراحت هستید ، با یک لوله کش تماس بگیرید و یک تخلیه حرفه ای را برنامه ریزی کنید.

مرحله 1: منبع آب گرم کن آب خود را قطع کنید.

در بالای آبگرمکن دیواری یک لوله آب و یک شیر قطع کننده را مشاهده می کنید که به داخل آبگرمکن می رود. این شیر را بچرخانید تا آب مخزن خاموش شود.

مرحله 2: برق آبگرمکن را خاموش کنید.

مهم است که قبل از تخلیه آبگرمکن خود برق را قطع کنید ، در غیر این صورت می توانید عناصر گرمایشی را بسوزانید. اگر آبگرمکن برقی دارید ، برق پانل برق خانه خود را خاموش کنید. فیوز یا قطع کننده مدار صحیح باید دارای برچسب اتصال به بخاری آب باشد.

اگر این یک آبگرمکن گازی باشد ، شبکه DIY می گوید شما می توانید برای این مرحله ترموستات آبگرمکن را به “خلبان” تبدیل کنید. یا ، The Family Handyman می گوید که منبع تغذیه آب گرم کن را قطع کنید. کتابچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید و دستورالعمل های ارائه شده برای آبگرمکن خاص خود را دنبال کنید.

مرحله 3: به آب زمان دهید تا خنک شود.

آب بخاری شما بسیار گرم است. برای کمک به جلوگیری از آسیب دیدگی بهتر است بگذارید آبگرمکن شما یک شب بماند تا قبل از تخلیه آب مخزن سرد شود. (BobVila.com می گوید حداقل باید چند ساعت صبر کنید. دوش گرفتن نیز می تواند به تسریع روند خنک سازی کمک کند.)

مرحله 4: یک شلنگ را به شیر تخلیه وصل کنید.

پس از خنک شدن آبگرمکن ، یک سر شلنگ (می توانید از شیلنگ باغچه استفاده کنید) را درون یک زهکشی کف قرار دهید یا در صورت رسیدن مستقیم به بیرون. انتهای دیگر را به شیر تخلیه در پایین آبگرمکن وصل کنید.

مرحله 5: شیر آب گرم را روشن کنید.

شیر آب گرم را مانند شیر آبشویی که نزدیکترین آبگرمکن است ، باز کنید. این امر به کاهش فشار کمک می کند و باعث می شود مخزن سریعتر تخلیه شود. در صورت امکان ، DIY Network استفاده از شیر آب را در کف بالای آبگرمکن توصیه می کند.

مرحله 6: شیر تخلیه را باز کنید.

هنگامی که این شیر را باز کنید ، جریان آب از مخزن شروع می شود. صبور باشید ، زیرا اگر مخزن پر باشد یا رسوب زیادی داشته باشد ، مدتی باید تخلیه شود.

مرحله 7: منبع آب را دوباره روشن کنید تا مخزن با آب تمیز و تازه شسته شود.

در حالی که شیر تخلیه هنوز باز است ، آب سرد را دوباره روشن کنید تا به از بین بردن رسوبات ته مخزن کمک کند. این مرحله را تکرار کنید تا آب شفاف شود. سپس ، شیر آب را دوباره خاموش کنید.

مرحله 8: مخزن را دوباره پر کنید.

شلنگ را از شیر تخلیه خارج کرده و حتما شیر را ببندید. برای شروع دوباره پر کردن مخزن ، منبع تغذیه را دوباره روشن کنید. پس از پر شدن مخزن ، منبع تغذیه یا گاز موجود در آبگرمکن را دوباره روشن کنید. به یاد داشته باشید شیر آب را که زودتر روشن کرده اید هنگام تخلیه مخزن خاموش کنید.

چند بار باید آبگرمکن خود را تخلیه کنید؟


به گفته BobVila.com و The Family Handyman ، به طور کلی بهتر است حداقل یک بار در سال آبگرمکن برقی دیواری خود را تخلیه کنید. اگرچه در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید ، Angie’s List می گوید شما ممکن است نیاز به تخلیه مکرر آن داشته باشید. به یاد داشته باشید ، همیشه کتابچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید تا ببینید پیشنهادات سازنده چیست.

آبگرمکن ها معمولاً وسیله نگهداری نسبتاً کمی هستند اما به یاد داشته باشید که مرتباً آب خود را تخلیه کنید. این ممکن است به ادامه کارکرد موثر و جاری شدن آب گرم کمک کند.

مشاهده لیست قیمت آبگرمکن در لینک روبرو : آبگرمکن