دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

درک مشعل های صنعتی

مشعل های صنعتی چیست؟


اگر از قبل با تجهیزات فرآیند صنعتی آشنایی ندارید ، مشعل های صنعتی ممکن است دنیای دیگر به نظر برسند. ممکن است یک اتاق دیگ بخار پر از یک فیلم قدیمی هالیوود را به تصویر بکشید.

دیگ های آبگرم و مشعل ها اغلب در مکالمه به جای یکدیگر استفاده می شوند ، اما تفاوتهای اساسی بین دو قطعه تجهیزات صنعتی وجود دارد. بیایید نگاهی دقیق تر به عملکردها و برنامه های مشعل های صنعتی بیندازیم تا در صورت نیاز به ارتقا سیستم مشعل ، آمادگی بیشتری داشته باشید.

مشعل های صنعتی چگونه کار می کنند؟


از نمای خارجی ، مشعل ها ممکن است فقط مانند یک تکه فلز تا یک چشم آموزش ندیده به نظر برسند. با این حال ، در داخل مشعل گازی ، مجموعه ای از فرآیندهای در حال انجام وجود دارد.

این دستگاه برای مخلوط کردن اکسیژن با سوخت برای دستیابی به احتراق کنترل شده استفاده می شود. سوخت با استفاده از نوک مشعل به سیستم تزریق می شود که برای فرآیند گرمایش ضروری است.

مشعل یک شعله خاص و الگوی آزاد سازی گرما تولید می کند که می تواند در محفظه احتراق کنترل شود ، و آن را برای گرم کردن ، ذوب ، تولید و تولید بخار ، از جمله موارد دیگر ، ایده آل می کند.

کاربردهای صنعتی مشعل های صنعتی چیست؟


مشعل صنعتی به انواع مختلف تاسیسات امکان کنترل شعله باز را برای طیف وسیعی از کاربردها می دهند. مشعلها معمولاً در محیطهای صنعتی برای گرم کردن استفاده می شوند ، به عنوان وسیله ای برای تولید بخار یا تأمین انرژی گرمایی یا در فرآیندهای تولید استفاده می شوند. علاوه بر این ، آنها برای برنامه های دیگر استفاده می شوند ، مانند:

تأمین گرما برای سیستم های دیگ بخار


جوشکاری
مایعات / مایعات گرمایش
ایجاد واکنشهای شیمیایی
ذوب فلزات
بازیافت
شیشه سازی


در محیط های صنعتی کاربردهای متنوعی برای مشعل های صنعتی وجود دارد. طیف گسترده ای از انواع مشعل نیز وجود دارد که برخی از آنها برای فرآیندهای خاص بیش از دیگران کار می کنند.

انواع مختلف مشعل های صنعتی کدامند؟


بیشتر مردم با مشعل های معمولی هوای سرد که اغلب در خانه های مسکونی یافت می شوند ، آشنا هستند. با این وجود ، تعداد زیادی از انواع مشعل وجود دارد. مواردی که بیشتر در برنامه های تجاری مسکونی و تجاری استفاده می شود عبارتند از:

مشعل های هوای سرد: به طور معمول در دستگاه های مسکونی مانند دامنه های گاز و کوره ها دیده می شود.
مشعل های هوای گرم: این نوع مشعل ها با استفاده از دستگاه مبدل حرارت مرکزی هوای ورودی را گرم می کنند.
مشعل های احیاکننده: مشعل های احیا کننده از یک جفت مشعل استفاده می کنند تا بین آتش سوزی و فرسودگی جایگزین شوند و پیش گرم یک جعبه مبدل حرارتی احیا شده برای ایجاد هوای گرم شده گرمتر.
مشعل های سوخت اکسی: این مشعلها به جای هوای احتراق از اکسیژن خالص برای سوختن با سوخت استفاده می کنند.
عوامل دیگری از مشعل ها وجود دارد که از کاربردی به کاربرد دیگر متفاوت است. به عنوان مثال ، شعله های آتش با سرعت متفاوت نتایج بی نظیری را ایجاد می کنند. مشعل های با سرعت بالا شعله های کوتاه تر و شدیدتری دارند ، در حالی که مشعل های با سرعت پایین شعله های “تنبل” و لنگ تولید می کنند. برای کاربردهای ذوب ، شعله های با سرعت متوسط ​​ترجیح می دهند گرما را به فلز منتقل کنند در حالی که هنوز شعله ای یکنواخت تولید می کنند.

هر نوع مشعل را می توان در برنامه های مختلف استفاده کرد و مزایای بی شماری را به همراه دارد. با این حال ، برخی از انواع برای فرآیندهای خاص بیش از انواع دیگر مفید هستند.

اشکال مشعل های صنعتی


مانند هر قطعه دیگر از تجهیزات صنعتی ، استفاده از مشعل در تأسیسات شما مزایا و معایبی دارد. یکی از دلایل عمده ای که کاربرد آنها در صنایع بسیار گسترده است ، قدرت عملکرد آنهاست. مشعل های صنعتی امکان تولید سریع گرما و انرژی را در مقایسه با سایر محلول های گرمایشی فراهم می کنند.

مشعل های صنعتی برای طیف گسترده ای از کاربردها خارق العاده هستند زیرا امکان کنترل گسترده سطح حرارت و تولید را فراهم می کنند. نوع و سطح احتراق تولید شده توسط مشعل نیز قابل کنترل است. به این ترتیب ، آنها می توانند در برنامه های متنوعی در مرکز شما مورد استفاده قرار گیرند.

نکته جالب دیگر در مورد مشعل های صنعتی این است که با گذشت زمان به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. تنها ایراد سیستم این است که در صورت لزوم مراقبت ، می تواند بسیار پرهزینه باشد. تاسیسات باید مشکلات احتمالی پیش بینی نشده را در نظر بگیرند تا تعمیرات قسمت عمده ای از بودجه یا زمان تولید تسهیلات را نگیرد.

بهبود فناوری مشعل صنعتی


اگرچه به نظر می رسد که آنها به اندازه نمونه های مشابه دهه های ابتدایی بد و پیچیده و پیچیده ای به نظر برسند ، اما پیشرفت های اخیر فن آوری به طور قابل توجهی عملکرد مشعل های صنعتی را افزایش داده است. همچنین فن آوری های مختلفی برای هر نوع مشعل موجود است. یک سیستم مشعل صنعتی خوب و مقرون به صرفه باید:

جنبه های منفی انواع مشعل را کاهش دهید
اثرات زیست محیطی را کاهش دهید
نیازهای صنعت را برای ایمنی و انرژی برآورده کنید
به راحتی تمیز و نگهداری شود
سطح تولید را افزایش دهید


وقتی فناوری مشعل صنعتی شما مطابق با استانداردهای صنعت باشد ، بازده و سطح تولید شما افزایش می یابد. ارائه دهنده تجهیزات فرآیند صنعتی شما باید به راحتی شما را به مشعل مناسب برای نیازهای مرکز خود مجهز کند.

مشاهده لیست قیمت انواع مشعل صنعتی در لینک روبرو : مشعل