دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نکات مهم خرید انواع مشعل

همان طور که می دانید مشعل تجهیزی است که با اختلاط سوخت و هوا و احتراق و شعله ورسازی این مخلوط، انرژی سوخت فسیلی را به انرژی گرمایی تبدیل می نماید. انرژی تولید شده مشعل در محفظه احتراق با دو روش جابه جایی و تشعشع به سیال انتقال دهنده انرژی (آب) درسیستم حرارت مرکزی ساختمان منتقل می شود.
مشعل ها وظیفه ایجاد گرما در انواع دیگ ها، هیترها و حتی پکیج های گرمایشی را به عهده دارند و بعنوان قلب هرسیستم گرمایشی شناخته می شوند.
مشعل ها با پاشش سوخت (گاز، گازوییل، مازوت) و اختلاط آن با هوا و عبور مخلوط سوخت و هوا از شعله پخش کن و سپس احتراق این مخلوط توسط ترانس جرقه زن، حرارت مورد نیاز را در داخل محفظه احتراق دیگ یا کوره ایجاد می نمایند.
بدیهی است در هر مشعل و دیگ، تعدادی کنترل کننده مانند رله، فتوسل، یون و ترموستات وجود دارد که مقدار و زمان هرکدام از فرآیندهای مشعل را کنترل می نمایند.


انواع مشعل


توجه : با توجه به کامل نبودن راندمان احتراق سوخت در مشعل ها و در نظر گرفتن برخی تلفات حرارتی، هنگام انتخاب مشعل، معمولا ظرفیت مشعل را حدود 20 درصد بیشتر از ظرفیت دیگ مربوطه در نظر می گیریم.

چهار نکته در خصوص احتراق سوخت :


1. به ازاء هر 300 متر افزایش ارتفاع از سطح در یا بدلیل کاهش غلظت هوا، راندمان احتراق سوخت انواع مشعل ها حدود 4% کاهش می یابد.
2. ارزش حرارتی هر متر مکعب گاز طبیعی تقریبا معادل K.cal 9200 می باشد.
3. ارزش حرارتی هر لیتر گازوئیل تقریبا معادل K.cal 8500 می باشد.
4. ارزش حرارتی هر کیلوگرم گازوئیل تقریبا معادل K.cal 10500 می باشد.

همچنین برای انتخاب مشعل گازی ، پس از تعیین نوع سوخت و ظرفیت مناسب آن به قطر لوله شعله پوش مشعل جهت امکان قرار گرفتن آن در دیگ و نصب مشعل روی درب جلوی دیگ توجه فرمایید. همچنین برای  انتخاب مشعل بهینه موردنیاز، می توانید با کارشناسان شرکت دماتجهیز مشورت نمائید.

مشعل ها از نظر نوع سوخت مصرفی :
1. مشعل گازسوز (GAS BURNERS)
2. مشعل گازوئیل سوز (LIGHT OIL BURNERS)
3. مشعل دوگانه سوز (DUAL BURNERS)
4. مشعل مازوت سوز (HEAVY OIL BURNERS)
5. مشعل سه گانه سوز (MULTI BURNERS)

عملکرد کلی مشعل ها:


1. در مشعل های فن دار شروع عملکرد بر اساس فرمان ترموستات دیگ یا هیتر و طبق برنامه زمانبندی رله مشعل گازی می باشد. به این ترتیب که ابتدا طبق فرمان رله فن هوادهی مشعل به مدت حدود 30 تا 60 ثانیه روشن شده و سپس ترانس جرقه زن مشعل شروع به ایجاد جرقه نموده، سپس شیر برقی سوخت مشعل (گاز، گازوئیل یا مازوت) باز شده و سوخت از شیر برقی عبور کرده و وارد محفظه احتراق دیگ یا هیتر می شود. اکنون با وجود جرقه ترانس، شعله در جلوی شعله پخش کن مشعل تشکیل می گردد.
2. پس از تشکیل شعله، دیگر نیازی به جرقه یا قوس الکتریکی نیست و با فرمان فتوسل یا یون، عملکرد ترانس جرقه زن متوقف گردیده و مشعل به عمل احتراق خود تا زمان رسیدن فرمان خاموش شدن از طریق ترموستات ادامه می دهد.
3. الکتروموتورفن هوادهی مشعل ها بر اساس ظرفیت مشعل تک فاز یا سه فاز بوده و دارای  2900 دور در دقیقه می باشند.
4. معمولا بدنه ی اغلب مشعل های گازوئیلی و گازی از نوع آلومینیوم ریخته گری است که قطعات موردنیاز برای عملکرد مشعل گازی بر روی آن نصب می گردند.

با توجه به اطلاعات فنی و قیمت مشعل ارائه شده انواع مشعل در سایت تخصصی و معتبر دماتجهیز (بعنوان عضو رسمی اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع)، صمیمانه امیدواریم شما کاربر گرامی ضمن مطالعه مشخصات فنی کامل ارائه شده، با اطمینان خاطر از گارانتی اصلی+تحویل سریع محصولات، بامین تهویه را جهت خرید محصول مورد نیاز خود (از یک محصول تا خرید عمده برای شرکت ها و پروژه های ساختمانی) در سراسر کشور و حتی در کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه انتخاب فرمائید.

مشاهده لیست قیمت انواع مشعل درلینک روبرو : مشعل