دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مشعل ایران رادیاتور

مشعل گازی یک وسیله کاملا کاربردی در سیستم‌ های گرمایشی است که با استفاده از یک نوع سوخت خاص همچون گاز، گازوئیل، مازوت و یا ترکیبی از آنها منجر به تشکیل شعله و آغاز عملکرد وسیله گرمایشی می گردد. شرکت ایران رادیاتور یکی از معتبرترین شرکت های داخلی در زمینه تولید سیستم های گرمایشی و قطعات مربوط به آن هاست که اقدام به تولید انواع مشعل نموده است.

اگر قصد خرید مشعل برای موتورخانه و دیگر سیستم های گرمایشی در ساختمان مسکونی یا غیر مسکونی خود را دارید با مطالعه این مقاله دید بهتری در خرید مشعل خواهید یافت.

این مقاله در راستای معرفی انواع مشعل ایران رادیاتور تنظیم شده است تا شما با کسب اطلاعات کامل در رابطه با انواع مشعل ایران رادیاتور بتوانید در زمان نیاز به خرید مشعل ایران رادیاتور با اطلاعات بیشتری در این خصوص نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

مکانیزم عملکرد مشعل ایران رادیاتور


انواع مشعل ها اعم از مشعل های گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و سه گانه سوز یک هدف خاص را دنبال می کنند و آن تشکیل شعله است.

مکانیزم عملکردی این مشعل ها در نوع سوخت مصرفی و برخی دیگر از قطعات سیستم گرمایشی با یکدیگر متفاوت است.

مشعل ها بدین صورت عمل می کنند که سوخت را از طریق نازل های موجود در سیستم حرارتی به سمت محفظه احتراق کشانده و سپس با ایجاد جرقه در محفظه های احتراق، منجر به تشکیل شعله می گردند؛ سپس شعله مورد نظر به سمت کوره رفته و منجر به افزایش حرارت آب مصرفی و آب مورد نیاز در سیستم های گرمایشی همچون رادیاتورها می شود.

بویلر و یا همان دیگ آبگرم و یا بخار آب، مکانیزم عملکردی خود را پس از آغاز مکانیزم عملکرد مشعل و تشکیل شعله شروع می کنند.

مکانیزم این قطعات هر چند با یکدیگر متفاوت است با این حال کاملا به یکدیگر مرتبط بوده و یک رابطه سیستماتیک در دستگاه مورد نظر را ایجاد می کنند.

انواع مشعل


مشعل ها با توجه به نوع سوخت مصرفی به ۵ دسته متفاوت تقسیم می شوند:

– مشعل گازسوز

– مشعل گازوئیل سوز

– مشعل دوگانه سوز

– مشعل مازوت سوز

– مشعل سه گانه سوز

شرکت ایران رادیاتور انواع مشعل گازسوز، گازوئیلی و دوگانه ‌سوز را روانه بازار نموده است چرا که تامین سوخت مصرفی همچون گاز و گازوئیل بسیار راحت تر از دیگر سوخت های موجود است.

در ادامه به تشریح انواع مشعل ایران رادیاتور می پردازیم.

کاربرد مشعل ایران رادیاتور


تفاوتی ندارد مشعل شما از چه نوعی است؛ ایران رادیاتور و دیگر انواع مشعل ها و یا حتی نوع سوخت مصرفی نیز تاثیری در کاربرد مشعل ندارد.

در واقع مشعل ها با هر نوع و ظرفیتی که باشند در راستای اهداف ذیل به کار می روند:

– گرم کردن آب دیگ موتورخانه ها و تامین آب مصرفی ساختمان و آب مورد نیاز در رادیاتورها

– تامین آب گرم مصرفی در بویلر های بخار و یا مواد مذاب در کارخانجات بزرگ

مشاهده لیست قیمت انواع مشعل ایران رادیاتور در لینک روبرو : مشعل